– Å ikke ha musikk er katastrofe. Da kunne vi like gjerne stengt butikken, sier Talia Sofie Gran hos Lille Vinkel Sko. Over hele landet bruker bedrifter musikk til å skape gode kundeopplevelser.
/ 07/08/2019 / Kristian DugstadTONO har møtt fem bedrifter med et lidenskapelig forhold til bakgrunnsmusikken sin. MPH|Milesperhour, Espresso House, Høyer Woman, Lille Vinkel Sko og Doda dansebutikken på Byporten Shopping i Oslo mener bakgrunnsmusikk er viktig for deres bedrifter.
I følge en undersøkelse fra 2017, foretatt av YouGov på vegne av TONO, mener tre av fire nordmenn at bakgrunnsmusikk bidrar positivt til et besøk på cafe, restaurant, kjøpesenter og liknende.
Under besøke på Byporten spurte Markedsdirektør i TONO, Tommy Tangløkken, om hva Morten Olesen i MPH|Milesperhour tror ville skjedd om han hadde skrudd av musikken.
– Da tror jeg handelen hadde gått rett ned. Vi er veldig bevisst på musikken vi spiller, og tenker alltid på kundene, forteller Olesen.
Se videoen her: