Podkast

Kaizers Orchestra: Norges hotteste musikkprodukt

56 utsolgte konserter og en omreisende merch-butikk. 10 år etter de la gassmaska på hylla er Kaizers Orchestra mer i vinden enn noen gang. Hvordan ble de Norges hotteste musikkprodukt?

 / 06/11/2023 /

Kaizers Orchestra er midt inne i Norgeshistoriens kanskje største artist-comeback. De 56 konserter de nå spiller ble utsolgt på minutter og 10 år etter de la gassmaska på hylla er de mer i vinden enn noen gang tidligere.

Janove Ottesen er gjest i Musikkskaperne og forteller om hvordan Kaizers har blitt det det er i dag, musikalsk og konseptuelt – Norges hotteste musikkprodukt, rett og slett.

Hør episoden der du hører podkast. Klikk her for en liste over episoden på ulike plattformer.

Kaffe og Hot Sauce

Som en del av Kaizers Orchestras pågående Norgesturné har de også lansert en helt egen merchbutikk, ved navn Resistansen. Butikken reiser sammen med bandet og holder åpent i byen bandet spiller i de fire ukene de er der.

– Det er alltid litt upraktisk når du går på byen etter en konsert og må gå rundt å bære på merchen du har kjøpt. Derfor har vi laget en fin pop up butikk. Der kan du selvfølgelig kjøpe t-skjorter, hoodies og vinyl, men også porselenskopper, strikkagensere, kaffe og hot sauce. Produktene skal for det meste ha noe å gjøre med det vi synger om. Vi synger om kaffe i Philemon Arthur & the Dung, og derfor gir vi ut kaffe, forteller Ottesen.