Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

TONO holder påskestengt

Vi tar ferie i påskeuken, men er tilbake med normale åpningstider igjen tirsdag 22. april. På Mitt TONO finner du våre medlemstjenester. Der kan du se avregningshistorikk, registrere verk, og...

Les svaret i ny fane

Første endring i konserttariffen 1. april 

– De mest grunnleggende verdiskaperne for norske konsertarrangører er våre medlemmer. Det er de som skriver sangene og sangtekstene som fremføres på scenen. Den nye tariffen gir oss et bedre...

Les svaret i ny fane

TONO får nytt «lydbilde»

TONOs forrige logo ble utviklet av Bruno Oldani i 1999. Nå presenterer selskapet, som årlig forvalter musikkrettigheter for rundt én milliard kroner, en identitet som gjenspeiler både dagens rolle og...

Les svaret i ny fane

Påskehilsen fra TONO-sjefen

Det er mildt sagt urolige tider i verden, og musikken gir oss både trøst, håp og troen på at noe uforanderlig fortsatt binder oss og verden sammen. Våren er en...

Les svaret i ny fane

Ta TONOs påskekviss

På tide å knekke noen påskenøtter! Under kommer 8 mer eller mindre påskerelaterte spørsmål TONOs egen kvissmester Jan Espen Storo . Send svarene dine på e-post til redaksjon@tono.no, så trekker...

Les svaret i ny fane