Hvor sørgelig ville hverdagen vært uten musikk? Dette er premisset for den nye reklamekampanje som skal øke kjennskapen til TONO blant unge.
/ 21/10/2024 / Kristian DugstadI høst har TONO lansert reklamekampanjen «En verden uten musikk» for å rette oppmerksomheten mot hvor viktig musikk er i hverdagen vår.
Kampanjen består av tre reklamefilmer, hvor den første allerede har blitt vist over 600 000 ganger på tvers av digitale plattformer som TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook og YouTube.
– Kampanjen er en del av TONOs kontinuerlige arbeid med å øke kunnskap og kjennskap til TONO, viktigheten av våre medlemmers arbeid og gevinsten musikk gir virksomheter som bruker den, sier Willy Martinsen, kommunikasjonsdirektør i TONO.
– TONOs årlige opinionsundersøkelser viser at TONO er godt kjent blant de over 40, men kjennskapen er lavere hos yngre aldersgrupper. Hovedmålet med kampanjen er derfor å øke både kjennskapen og forståelsen for TONO blant personer i aldersgruppen 18-45 år, forklarer Martinsen.
Kampanjen er en del av TONOs markedsføringskonsept «Musikken som forsterker”. Gjennom konseptet jobber TONO målrettet med å nå eksisterende og potensielle kunder i bransjer som ofte benytter seg av bakgrunnsmusikk.
Kampanjen tar seerne med til situasjoner der musikk som regel tas for gitt, og viser hvor dramatisk annerledes opplevelsen ville vært uten.
Den første videoen viser en overentusiastisk treningsinstruktør som må lede en gruppetime uten musikk. Den ble sluppet i september og har allerede fått mye oppmerksomhet.
Kampanjens andre film ble lansert 14. oktober, og viser en pinlig stillhet i en frisørsalong uten musikk. Den tredje og siste videoen slippes 11. november, og spiller på den pinlige stillheten som kan oppstå på en date.
TikTok har vist seg som den største trafikkdriveren for TONOs reklamekampanjer de siste årene, og den seriens første video har allerede generert flere tusen klikk til kampanjens landingsside.
Totalt har treningssenterfilmen generert nesten 5000 klikk, og kampanjen har til nå hatt et samlet seertall på rundt 600 000 visninger på tvers av plattformer.