Åtte personer jobber i TONOs medlemsservice.
I 2015 mottok de 3.497 telefonhenvendelser, 4.200 mail til verk@tono.no og 7.500 til medlem@tono.no
Spørsmål og henvendelser fordeler seg på disse emnene:
Radio- og konsertavregninger, brukerhjelp, verksregistrering | Medlemsskapsforhold, navn- og adresseendringer | Avregninger | Mekaniske rettigheter/NBC |
---|---|---|---|
56% | 24% | 11% | 9% |
TONOs avdeling for Online Media ble i 2015 utvidet til også å omfatte øvrige medieområder, inkl kringkastingsområdet, som nå er en viktig del av avdelingens lisensieringsområde. Arbeidet med filmstreaming og lisensiering av VOD (Video on demand) har stått sentralt i 2015, og TONO ser en god utvikling på inntektsområdet her. Inntektene for online-området har ellers økt jevnlig siden starten i 1995, og avdelingen rundet i 2015 100 millioner kroner for lisensiering av musikk i digitale medier.
Avdelingen består av 17 medarbeidere fordelt på fire team. Inntektene fra konsertområdet fortsatte sin positive utvikling i 2015, og rundet for første gang 60 millioner kroner. Høy aktivitet i konsertmarkedet, kombinert med proaktivt og oppsøkende arbeid fra TONO, samt informasjonskampanjer, har bidratt til resultatet. Inntektene fra mekanisk bakgrunnsmusikk økte også, noe som kan forklares med salgs- og informasjonskampanjer mot en rekke kundeområder som hotell, servering, butikker, frisører og treningssentre. En omstrukturering av ressurser i avdelingen har også gitt økt effektivitet. Avdelingen skal gjennomføre flere salgs- og informasjonskampanjer mot konsert- og eventmarkedet i 2016.
TONO kan i 2015 vise til rekordhøy omsetning med en total omsetningsvekst på 17,63 prosent til kr 588 516 050. Fordeling etter fradrag for kostnader økte med 19,67 prosent. Kostnadsprosenten var på 14,33 prosent.